lørdag den 26. maj 2012

Nedtælling til finale

Der er ca. 13 timer til det går løs i Crystal Hall i Baku, hvor 26 lande skal forsøge at overbevise resten af Europa om, at netop de har aftenens bedste sang.

Og her kommer så mit endelige bud på hvordan det hele ender:

01-05: Italien, Serbien, Tyskland, Rusland, Sverige
06-10: Tyrkiet, Spanien, Estland, Rumænien, UK
11-15: Danmark, Cypern, Irland, Island, Norge
16-20: Grækenland, Bosnien, Albanien, Ukraine, Azerbaijan
21-26: Litauen, Ungarn, Malta, Makedonien, Moldova, Frankrig


Ligesom sidste år i Düsseldorf er jeg meget i tvivl om den endelige vinder. Alle synes at mene at det bliver svensk sejr - den første siden 1999 - men jeg tror nu ikke den sejr er så sikker endda. Især fordi det gik helt galt for Loreen under gårsdagens anden generalprøve, der jo er juryernes bedømmelsesgrundlag.

Mit bud på årets vinder er: ITALIEN

Jeg vil også have det helt fint med Serbien eller Tyskland, men min frygt er, at det bliver Rusland, det vil jo være helt forfærdeligt.

Selvfølgelig håber vi på dansk sejr, og rygter fra Baku siger at Soluna og resten af det danske hold klarede sig fremragende ved den anden generalprøve i går aftes, der jo er juryerne grundlag for at stemme. Men realistisk bliver det nok en placering i midten for Danmark i år.

Hvad synes du? Er det helt hen i vejret eller er jeg inde på noget af det rigtige?

God fornøjelse i aften
Henrik

Her får du lige en kvik gennemgang af de 26 sange:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar