torsdag den 24. maj 2012

MIT BUD PÅ HVEM DER GÅR VIDERE

Jeg tror på følgende lande.

Sverige
Serbien
Ukraine
Norge
Tyrkiet
Estland
Bosnien (selvom den er ret kedelig, men det er jo Bosnien)
Slovenien (har jeg været i tvivl om tidligere, men tror den er videre - mange af de andre har ikke sunget overbevisende under generalprøverne i denne semi).

Så disse 8 tror jeg meget på - men har meget svært ved at vælge de sidste to lande.

Jeg har aldrig været så meget i tvivl om de sidste to, som i denne semifinale. - De kan gå til mange forskellige.

Jeg har tidligere troet på enten Hviderusland eller Slovakiet - for rock-folket skal jo også have noget at stemme på. - Men Slovakiet synger frygtelig dårligt live, og Hviderusland er heller ikke overbevisende.

Håber på Holland, for 7 år uden finale må være nok - De kan komme videre, men jeg tvivler alligevel lidt. Malta og Makedonien kunne også gå videre. - Selv Portugals kedelige sang kan gå videre via juryerne - Det er jo blevet meget sværere at spå om hvem der går videre, efter at juryen kom. Teleafstemning er meget mere forudsigelig.

Så ligesom jeg tog et vildt gæt med Østrig og Finland i den første semi - så prøver jeg også et vildt gæt her.

Jeg håber ikke følgende går videre - men vælger at tro på Litauen. De starter trods alt som nr. 18, og han gør det jo egentlig ok her, selvom jeg ikke er vild med sangen.

Den sidste - tja bummelum bop bop - Georgien. (selvom den sang er frygtelig).

Men mange af sangene kan komme blandt de sidste. - Helt uden chancer er Bulgarien og Slovakiet (så dårligt som han synger) - Og Kroatien kan jeg heller ikke se have nogen chancer, selvom der er 5 baltiske lande med - men hvem udover dem skulle stemme på dem.

Nå men vi får se.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar