torsdag den 12. maj 2011

Mit bud på hvem der går videre i aften.

Så er vor udsendte medarbejder Brian tilbage i Düsseldorf for at overvære Danmarks semifinale...

Så er jeg heldigvis igen i Tyskland, og ser generalprøven til aftenens semifinale.

Lige lidt om den første semi.

Jeg ville bestemt gerne have haft Norge med i finalen. Det synes jeg sangen havde fortjent. (Selv om hun ikke har verdens største stemme, så kan man da ikke undgå at blive i godt humør af den).
Man må egentlig ikke glæde sig over, når det går skidt for andre - men jeg er faktisk ret glad for, at Tyrkiet ikke gik videre. Jeg troede ikke det ville kunne lade sig gøre - uanset hvilken sang de stiller op med - men det kunne det heldigvis - Hurra for det - for Tyrkiet har da godt nok fået enormt mange ufortjente point i de seneste år, ved at tyrkerne rundt omkring i Europa har stemt massivt på deres eget land. (Men mange af de lande, der altid giver høje point til Tyrkiet (dvs. de lande med mange tyrkiske indvandrere, he he), kan jo også først stemme i den anden semifinale - og så må juryen jo have elimineret de øvrige telestemmer.

Også fint at vi fandt ud af, at det kan lade sig gøre for Armenien at ryge ud - og hun sang jo også ret falsk. Det var der i øvrigt en del der gjorde i den første semifinale - Lidt pinligt. - Litauen kunne til gengæld synge hendes kedelige sang ret godt - og det må da være det, der fik den videre. For selv om Frankrig klarede sig ret godt i 2009, med en tilsvarende sang (men sunget af en kendt person), så regnede jeg ikke med at se Litauen i finalen. Men synge, det kunne hun. - Georgien kunne jo egentlig også synge rent (Kunne Stella Mwangi bare have overtaget lidt af hendes kraftfulde stemme.....). - Men det er vist også det eneste gode der er at sige om den georgiske sang.

Ungarn virkede slet ikke på TV - De er ihvertfald ikke min favorit mere - Jeg var til gengæld meget positivt overrasket over Finland. Da jeg så den første semifinale, var det første gang jeg kunne lide den finske sang. Indtil da syntes jeg den var lidt kedelig. Af de 10 sange der gik videre, synes jeg Island virker bedst på TV. Efterfulgt af Rusland (og Schweiz).

Her er så mit bud på hvem der går videre fra aftenens semifinale.

Nu skal man jo passe på med at sige, at der er sikre lande - for sjovt nok var det nogle af mine sikre lande fra første semifinale, der ikke gik videre. - MEN jeg prøver alligevel igen.

Jeg regner det for ret sikkert, at Danmark går videre. HURRA for det. Det er jo en herlig følelse at gå ind til en semifinale med.
Og jeg vil egentlig også regne følgende lande for sikre. (selv om intet er sikkert i ESC):
Bosnien, Estland, Sverige, Ukraine og Rumænien.
Herudover gætter jeg på Moldavien, Østrig og Irland kommer i finalen. (Ja Moldavien er der ikke mange der tror på, og det er heller ikke fordi jeg ønsker den går videre - men mon ikke de hatte efterlader sig nok opmærksomhed til, at folk husker at stemme på dem).

Sidste land - hmm - Den er svær, for der er flere der kan tage den plads - Jeg satser på Israel.

Mindst chance for at gå videre tror jeg tilfalder Hviderusland, Makedonien, Cypern og Belgien.

Men der sker jo altid et eller andet uventet, så hvem ved om vi overraskes ved at have f.eks. Belgien videre.

God fornøjelse i aften

Ingen kommentarer:

Send en kommentar