tirsdag den 10. maj 2011

Her er de ti finalister

Serbien (24)
Litauen (4)
Grækenland (9)
Azerbaijan (19)
Georgien (25)
Schweiz (13)
Ungarn (5)
Finland (1)
Rusland (10)
Island (21)

Startnummer i finalen i parantes

Hermed må tre af de store eller halvstore favoritter forlade konkurrencen, nemlig Norge, Tyrkiet og Armenien.

Dejligt at Schweiz gik videre, jeg troede det ikke men havde faktisk håbet at de kom med, jeg elsker den sang. Det er første gang Schweiz er med i finalen siden 2006.

Det er første gang nogensinde at Tyrkiet ikke er med i finalen, ligesom Armenien, der har været i finalen hvert år siden de deltog første gang i 2006.

Og så er det selvfølgelig en meget stor overraskelse at Norge missede finalen. Stella Mwangi og sangen 'Habba Habba' har været en af de helt store favoritter i år. Det er første gang siden 2007 at Norge ikke er med i finalen.

I den interne konkurrence med Brian trak jeg det korte strå - jeg havde seks rigtige finalister mens Brian havde syv. Tillykke til Brian - og godnat her fra Hvidovre.

1 kommentar:

  1. Puha - noget af et drama i aften - særligt, at Island (fortjent) tog en finaleplads foran Norge, som jeg synes stiller op med en sang, der mere hører hjemme i et børne-MGP...

    Derudover overraskende, at Tyrkiet ikke er med i en finale for en gangs skyld, og glædeligt at der plads til ballader fra både Schweiz og Finland!

    SvarSlet