lørdag den 29. maj 2010

Hvem vinder ESC 2010? vol 2

Så blev det regnvejr her i Oslo. Lad os håbe det klarer op til i aften, når vi skal ud til Telenor Arena til det store show.

Tilbage til gennemgangen af de 25 sange.

14. Tyrkiet stiller jo op med gruppen MaNga og sangen We Could Be The Same. Tyrkiet klarer sig næsten altid godt og i år bliver ingen undtagelse. Der mangler dog lidt til en placering helt i top. Mit bud: nummer 6-10.

15. Ligeson Tyrkiet klarer Albanien sig næsten altid flot qua store befolkningsgrupper rundt om i Europa, så jeg tror at Juliana Pasha får en pæn placering med It's All About You. Mit bud: nummer 6-10.

16. Mit hjerte banker for Island og Hera Björk, men jeg frygter at Je Ne Sais Quoi ikke går rent hjem hos de europæiske tv-seere. Soryy, Hera. Mit bud: nummer 11-15.

17. Ukraine snuppede jo en finaleplads på bekostning af svenskerne, og det synes jeg er tarveligt ;-) Jeg gætter på at Aloysha med Sweet People ikke kommer i nærheden af en topplacering. Mit bud: nummer 21-25.

18. Alez Ola Olé. Uha en lækker fodboldsang, den kommer til at fylde diskotekerne til sommer. Men desværre for Frankrig og Jessy Matador er dette grandprix og ikke fodbold VM. Endnu en bundplacering til Frankrig. Mit bud: nummer 21-25.

19. Rumænien vil til gengæld nærme sig toppen i år med Paula Seling & Ovi der leger med ilden i Playing With Fire. Og Ovi med de norske aner vil jo trække nogle nordiske stemmer. Mit bud: nummer 6-10.

20. Jeg er ikke helt med på hvad der gik galt i tirsdags, da Rusland med Peter Nalitch og Lost and Forgotten kvalificerede sig til finalen. Den er ikke go'. Mit bud: nummer 16-20.

21. Mange har Armenien og Eva Rivas blandt favoritterne med Apricot Stone. Jeg tror dog ikke den holder for den langlemmede Eva. Mit bud: nummer 11-15.

22. Mit hjertebarn, Lena Meyer-Landrut. Jeg håber virkelig på en topplacering til Tyskland, der har gået så længe og tørstet efter en topplacering. Kan Satellite mon holde hjem - jeg tror det. Mit bud: nummer 1-5.

23. Vi nærmer os slutningen. Og her finder vi Portugal med Filipa Azevedo, der overraskende for mig snuppede finalepladsen foran Malta. Sangen Há Dias Assim er dog ikke stærk nok blandt de mange ballader til en topplacering. Desværre Portugal, stadig ikke en sejr. Mit bud: nummer 16-20.

24. Også Israel bejler efter en topplacering, men bliver ramt af at være én blandt mange ballader. Hans stemme har ikke været helt skarp og det holder Millim fra en placering helt i top. Mit bud: nummer 6-10.

25. Og så kom vi endelig til den sidste sang. Og hvor vi dog håber på og beder til en flot placering til Danmark med Chanée & N'evergreen og In A Moment Like This. Og måske er det bare de rød-hvide briller der dominerer når jeg siger: Mit bud: Nummer 1-5.

Kommer dette til at holde? Sikkert ikke, men sådan er mit bud. Om 12 timer er vi meget klogere.

Hvem vinder? Hvem vinder ESC 2010? vol 3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar