fredag den 20. januar 2012

Mens vi venter på generalprøven i aften....


Her til morgen var jeg sammen med Jens Erik, Carsten og Morten Marinus i P4 Nordjylland for at blive interviewet om det at være grandprix-fan - eller nørd, som Christina fra radioen sagde. Det var en rigtig hyggelig seance, hvor vi også skulle udvælge de to bedste danske grandprix-vindere gennem tiderne. Vi valgte at gå udenom de oplagte, nemlig Dansevise og Smuk som.. og i stedet pege på Vi maler Byen Rød og Fra Mols til Skagen. Vi var ikke enige, så det blev et kompromis. Senere valgte P4 lytterne så Birthe's bidrag som den allerbedste sang.

Senere i formiddags var vi med nede i Jens Bangs stenhus i Østerågade, hvor Christian d IV's Laug holder til. Lauget blev stiftet under anden verdenskrig som et fristed for 'danske og dansksindede' og fungerer fortsat med at uddele legater.

Foto: Carsten Nilsson

Årets deltagere i det danske Melodi Grand Prix havde fået tilbud om at blive optaget, og ca. halvdelen af deltagerfeltet var mødt op og gennemgik det ca. én time lange indvielsesritual, der bl.a. omfatter overrækning af nøgler, en vandring gennem Aalborg under afsyngning af 'Skuld gammel venskab rejn forgo' samt indtagelse af røde pølser og kartoffel-juice (bedre kendt som snaps). Meget festligt indslag.

Og så har Morten, Carsten, Jens Erik og jeg netop været i menneskehænder hos DR til et indslag i TV-Avisen kl. 18:30 i aften, hvor vi blandt andet kommenterer scenen og om hvorfor Melodi Grand Prix er så fantastisk. Håber de får plads til det - og at det bliver værd at se ;-))

Nu venter vi så på at det bliver generalprøve-tid. Det bliver den første alvorlige indikation af, hvordan de ni bidrag klarer sig ud fra hvordan de bliver modtaget af publikum i salen. Eksperterne peger fortsat på X-Factor Jesper og den dansk/svenske duo Brøns/Isaksson som favoritter, mens mange fans desuden er ude med navne som Aya og Ditte Marie. Spændende bliver det under alle omstændigheder.

Keep smiling...
Henrik
...

2 kommentarer:

  1. Det er bare så spændende! Jeg har overvejet at bette på udfaldet, men jeg er stadig i tvivl om, hvem jeg synes, gør det bedst. Jeg har brugt http://www.bettingexpert.com/dk/melodi-grand-prix rigtig meget til at finde ud af, hvilke odds, der er bedst at gå efter. Lige nu regner jeg med at satse på Soluna Samay som vinder.. Har du en god anbefaling?

    SvarSlet
  2. Mit bud lige nu med fornuften er Sang 1 eller Sang 10 - men det kan sagtens ændre sig efter generalprøven i aften.

    Men hvis jeg skal gå efter hjertet bliver det Sang 3 ;-)

    Ha' en god grandprix-aften
    Henrik

    SvarSlet