tirsdag den 17. januar 2012

Aya må gerne vinde for min skyld ;-)


Nu har jeg i et døgn tid jævnligt lyttet til de ni bidrag der på lørdag skal dyste om retten til at repræsentere Danmark i Baku. Og nu er jeg klar til at fælde min 'dom'.

Jeg synes alle ni bidrag - ja, og også Tine's diskvalificerede sang Nowhere - holder et fantastisk højt niveau. Men allermest er jeg forelsket i Aya's kælne stemme i Best Thing I Got. Uha, hun er da skøn, så for min skyld må Aya meget gerne indløse billetten til Baku. Jeg tror også at hun vil kunne skaffe Danmark den femte finaleplads i træk.

Min næstfavorit lige i øjeblikket er Karen Viuff med Universe. Erfarne Lise Cabble har det med at skrive fine sange - kan hun for tredje gang hive en vindersang i land?

Nummer tre på min liste er... tja, jeg vakler mellem Christian og Patrik og så LeFreak-sangerinden Ditte Marie. Hvis vi skal ha' en fest bli'r det nok Ditte Marie vi skal satse på. Men 'Venter' er en dejlig og iørefaldende sang med et typisk skandinavisk udtryk.

Men der er andre gode sange blandt de ti ørehængere. F.eks. Philipp og Emilia med den dejlige ballade Baby Love Me og Jespers mere poppede clubhit Take Our Hearts. Ja, og så er der jo også den Coldplay inspirerede Reach For The Sky der fremføres af Kenneth Potempa.

Men i den sidste ende bliver det jo nok Christian og Patrik der løber med laurbærrene. Ærgerligt, for jeg tror at Aya vil have en bedre chance for at skaffe Danmark i finalen.

Henrik

PS. Husk stadig at holde øje med nyhederne fra resten af Europa på melodigrandprix.net.
.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar