lørdag den 26. februar 2011

Er du klar til en fantastisk aften?

Foto: DR

Så kom dagen, hvor vi skal finde vinderen af dansk Melodi Grand Prix 2011. Er du klar? Det er jeg. Klokken 13:00 kører jeg ind til Selandia Hotel for de sidste forberedelser til grandprix fanklubbens opvarmningsfest, der starter kl. 15:00. Og klokken 18:30 er der så afgang til Ballerup Super Arena.

Og hvem vinder så i aften. Baseret på generalprøven torsdag aften og mine overvejelser siden da giver jeg her mit bud på hvordan det går:

De fire sange i semifinalerne tror jeg bliver:
Sleepless - Anna Noa
25 Hours A Day - Le freak
Emma - Christopher Brandt
New tomorrow - A Friend In London

Måske lidt nemt bare at pege på de fire favoritter, men faktisk tror jeg det bliver det der sker. Selv om jeg hjertens gerne ser Jenny Berggren, Jeffrey og Kat & Justin videre. Men nej, det sker nok ikke...

Og aftenens vinder er...
Igen er jeg nødt til at følge bookmakerne, jeg tror at A Friend in London vinder DMGP 2011 og dermed skal repræsentere Danmark i Düsseldorf. Deres sang er så medrivende at jeg tror Danmark hopper på den vogn. Og så kan vi så diskutere om det er et Andreas Johnson plagiat. Det ligner i hvert fald lidt, i omkvædet. Men altså....

Jeg vender tilbage sent i aften eller i morgen tidlig, både på bloggen og hjemmesiden melodigrandprix.net med resultater både fra det danske grandprix og fra de mange andre begivenheder rundt om i Europa.

Rigtig god fornøjelse allesammen

3 kommentarer:

  1. Den minder ihvertfald om Andreas Johnson... det bliver spændende i aften!

    SvarSlet
  2. Sjovt - jeg tænkte også totalt Andreas Johnson igår, da jeg hørte den :-) Er fuldstændig enig i både vinder og semifinalister, selvom Jenny Berggren nok er den bedste ørehænger (jeg håber, hun tager lidt Melodifestival-sceneshow med i aften). Når jeg sammenligner med Eric Saades svenske bud i år, så frygter jeg lidt for, at vi ikke slår svensken i år... Go' aften! Mvh. Peter Bruun

    SvarSlet
  3. Ja christopher Brandts Emma bliver altså bedre og bedre... og slet ikke så intetsigende og billig, som de første 30 sekunder gav indtryk af :-)
    Er enig med Anna, Le Freak og a Friend in London, mens den sidste plads er meget spændende... kunne godt gå til Emma eller måske Jenny :-)
    Det bliver så spændende :-)

    SvarSlet